Yol Değil, Altın Oyalı Kilimli

Yol Değil, Altın Oyalı Kilimli

Yol Değil, Altın Oyalı Kilimli
12 Nisan 2021 - 10:52
Zonguldak’ın bir türlü bitmeyen ulaşım sorununa çözüm olarak düşünülen, ancak çalışmaları bir türlü bitirilemeyen karayolu projelerinin izini süren Kilimli Haber, son derece çarpıcı bilgilere ulaşıyor. Daha önce Devrek karayolu üzerinde 20 milyon lirayı aşan bütçeye ulaşan FORE KAZIKLI istinat duvarıyla Beycuma karayolunun, keşfin neredeyse 3 katını bulan maliyetini haber yapan Halkın Sesi, üçüncü olarak yapımı yılan hikâyesine dönen Zonguldak-Kilimli karayolu dosyasını açıyor.

 

Ulaşılan her bilgi, ülkenin kalitesi en düşük yollarında seyahate mahkum eden Zonguldaklıların, trafik kazalarında ölmek de dahil yaşadığı mağduriyetin birilerinin zenginleşme aracına dönüştüğünü ortaya koyuyor.  Gazetemizin ulaştığı bilgilerde proje keşif maliyeti ile nihai maliyetler arasındaki dudak uçuklatan farklar, ülkenin ne kadar savruk yönetildiğini de ortaya koyuyor. 126 milyon lira keşif bedeli olan Zonguldak Kilimli karayolunun, ikmal (tamamlama) ihalesinin 309 milyon liraya yapılması, ülke kaynaklarının neredeyse “Yağma Hasan’ın böreği” anlayışıyla savrulduğunu gösteriyor. 

 

KAYA ZEMİNE BALÇIK MUAMELESİ Mİ YAPILDI

 

 

Karayolları yıllar öncesinden Ankara-Devrek ana güzergâhı ile Düzce- Ereğli hattının Kilimli üzerinden Filyos- Karadeniz sahil projesine bağlayacak bir proje yaptı. Zonguldak çevre yolunun bir bölümünü de oluşturan 7 km uzunluğundaki proje,  4 adet tünel ve 2 adet kavşak da içeriyordu.  1,500 metrelik T2 tünellerinin (çift tüp) 500’er metresinin kazısı bir önceki ihalede tamamlanan projenin, 2018 yılında, 126 milyon TL’ye ikmal ihalesi yapıldı.  İhaleyi kazanan firma, kalınan yerden çalışmaya başladı.

 

Ancak, firma, önüne kömür damarları çıktığını, ufalanan zemini tutmasının mümkün olmadığını, sözleşmede belirtilen destekleme tekniğinin yeterli gelmediğini belirterek, işlerin bu para ile bitmeyeceğini iddia etti ve yeni ihale talebinde bulundu. İddiaya göre firma, Karayolları yetkililerine, dinamitin zorla parçalayabildiği zeminler için bile, en çürük zemine uygulanması gereken destekleme sistemini kabul ettirdi. Karayollarının kendi yöntemlerine göre özel zeminler için belirlenen kat sayılar üzerinden hak edişler düzenlenerek, kaya zemine balçık muamelesi yapıldı. Tüm bu gelişmelere imalatları denetlemekle görevli müşavir firmalar da seyirci kalınca, proje bütçesi hızla eridi. 

 

BU YALAN YANLIŞ KEŞİFLERİ KİMLER YAPIYOR?

 

Böylece, iki kavşak, dört kilometrelik bölünmüş yol, 200 metrelik yeni tünel yapımı, deniz tahkimatı, tünellerin trafiğe açılabilmesi için gerekli donanımlarının imalatlarını kapsayan ihale bütçesi, başladığı tünelin hafriyatını bile bitiremeden tükendi. Projenin tamamı için hesaplanan 126 milyon lira, bir kilometrelik iki tünelin hafriyatına yetmeyince proje durduruldu, kalan işlerin cins ve miktarı ile keşif özeti çıkarılarak yeni bir ihale bedeli ortaya çıkarıldı.

 

Belirlenen yeni bedel üzerinden davetiye usulü olarak yapılan ihaleyi, ne hikmetse, 309 milyon bedelle aynı firma kazandı. Önceki harcananlar hariç, 126 milyon lira keşif bedelli işin şimdilik 435 milyon liraya bitmesi hesaplandı. Halkın Sesi soruyor? Bu keşifleri kimler yapıyor? Eğer ikinci keşifler doğruysa, bunca yanlış hesap yaparak işlerin aksamasına neden olan ve kamu zararına yol açan teknik elemanlar hakkında hangi işlem yapılıyor? Son soru Zonguldak Kilimli karayolu 435 milyona bitecek mi?

 



FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum