Mithatpaşa Tünellerinde son durum: Çalışma iki katına çıkıyor

Mithatpaşa Tünellerinde son durum: Çalışma iki katına çıkıyor

Mithatpaşa Tünellerinde son durum: Çalışma iki katına çıkıyor
31 Aralık 2020 - 13:22
AK Parti İl Başkan Yardımcısı Muammer Avcı, Zonguldak için hayati öneme sahip olan Mithatpaşa tünelleri, ikinci makas kavşak düzenlemesi ve Uzunkum mevkiinde bulunan tünellerle ilgili son durumu değerlendirdi.

Zonguldak trafik yoğunluğu azaltacak, Kilimli-Zonguldak ve Zonguldak-Filyos mesafesini düşerecek olan Mithatpaşa Tünelleri’nde imalat hızının iki katına çıktığını belirten AK Parti İl Başkan Yardımcısı Muammer Avcı tünellerle ilgili son durumu değerlendirdi.

Avcı, “İlk etapta Zonguldak’ı, Kilimli ilçemize bağlayacak Mithatpaşa T-2 tünellerinin, tünel içi nihai betonlama

çalışmaları devam ediyor. Toplam 3125 metre alana sahip tünel içi nihai betonlama işleminin 1924 metrelik kısmı tamamlandı. T-1 tünelleri, tünel içi çalışmalara hazır durumda.

T-O tünelleri ile ilgili imalat hızını iki katına çıkaracak haber bugün geldi. İlk olarak, Kilimli- Zonguldak istikameti yönüne doğru başlanılan sağ ve sol tüp çalışmalarından sonra, yarından itibaren Zonguldak-Kilimli istikametine doğru da, sağ ve sol tüpler eş zamanlı olmak kaydı ile açılmaya başlanacak. Bu çalışmalar T-O tünellerinin bitiş sürecini iki katına çıkarmış olacak.

Bugün itibari toplam uzunlukları 200 er metre olan T-0 tünellerinde açılan kısım Sağ tüpte 87 metre, sol tüpte ise 75 metredir. İmalatlar Kaya Sert zemin çeşidi olarak devam etmektedir.

Diğer yandan T-1 tünelleri ile T-0 tünelleri arasında yapılan imalatlardan bahsetmek isterim. Burada yapılan drenaj menfezlerinin imalatlarında yüzde % 90 seviyelerine gelindi, sanat yapıları devam ediyor, üç ayaklı köprünün iki ayağı tamamlanmış durumda ve kavşak kolları kazısına

başlanmış olup, % 65 seviyesine gelinmiştir. Ayrıca T-1 ve T-2 tünelleri arasında yapılacak sanat yapılarınada başlanmıştır.

İKİNCİ MAKAS MEVKİİNDEKİ K-1 KAVŞAĞINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR

K-1 Kavşağı projesinde bulunan, 16 ayaktan 4 ayağın imalatı kolonları ile birlikte tamamlanmış olup, dere kapama işleminde planlanan 480 adet fore kazık işleminden, sağlı sollu olmak kaydı ile toplam 340 adedinin imalatları gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak bugün itibari ile K-1 kavşağı planlandığı hız ve seviyede devam etmektedir.

Son olarak 2021 yılının, Zonguldak’ımızın Cumhuriyet’in ilanından bu yana hiç bir dönem olmadığı kadar, proje çeşitliliğine rağmen yakaladığı imalat hız ivmesinin, daha da artarak devam etmesini ve yine fevkalâde bir durum olmadığı takdirde, sırası ile açılışlarını gerçekleştireceğimiz, Kozlu köprülü kavşağımız, BEÜ Tıp fakültesi farklı seviyeli kavşağımız, Filyos vadisi liman inşaatımız, Tüm ihtişamı ile Zonguldak Merkez Camimiz, Zonguldak-Ereğli arası yolumuz, 400 yataklı Atatürk Devlet Hastanemiz, Zonguldak Havaalanındaki pistin maniasız elverişli hale getirilmesinin ardından başlanan yeni terminal binamız, Mithatpaşa tünelleri ve Kilimli sahil yolu projemiz gibi projelerimizin, her şeyin en güzeline layık olan halkımızın yaşam kalitesine ve konfor alanına en güzel hali ile yansımasını diliyor, Yüce Allah tan sağlıklı, mutlu, huzurlu daha nice yıllar temenni ediyorum.

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum